EN
#

توسعه صادرات نیازمند توجه به صنعت بسته بندی است

1396/02/04

توسعه صادرات نیازمند توجه به صنعت بسته بندی است

افشین فخر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: صندوق کارآفرینی امید از فعالان حوزه بسته بندی در ارتباط با ارائه توانمندی های خود در نمایشگاه تخصصی و حضور در دوره های بین المللی و همچنین برگزیدگان مسابقه طراحی این جشنواره، حمایت مالی می کند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بتازگی عضو سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا (APF) شده است. فخر یادآورشد: در طول سال های متمادی، به دلیل فقدان تشکلی جامع در صنایع بسته بندی ایران، ایجاد ارتباطات بین المللی و استفاده از تجربه ها و دانش دیگر کشورها در تدوین برنامه های راهبردی بسته بندی، اهمیت چندانی برای متولیان نداشته است. وی افزود: از آنجا که بسته بندی هرگز اولویت اصلی صنایع مهم نبوده و صنعتی تجملی و غربی به حساب آمده، هر روز بیشتر در لاک خود فرو رفته و داخل مرزهای کشور اسیر شده است.

فخر ادامه داد: پس از رفع تحریم های اقتصادی، باید توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در اولویت قرار گیرد؛ ضرورت نخست این توسعه، توجه دولتمردان و صادرکنندگان به صنعبت بسته بندی است. وی افزود: در این شرایط، انتقال دانش روز، ایجاد زیرساخت های لازم، تربیت نیروی انسانی و تجهیز واحدهای تولیدی و صادراتی به فن آوری های نوین بسته بندی، نیازهای انکارناپذیر در فرآیند توسعه صنعت بسته بندی است.

به گفته وی، اکنون یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید رونق تولید و افزایش صادرات است؛ بنابراین برای این مهم باید صنعت بسته بندی در کشور تقویت شود تا بتوان ارزش افزوده کالاهای صادراتی را به نحو چشمگیری افزایش داد. جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی، خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.

توسعه صادرات نیازمند توجه به صنعت بسته بندی است
توسعه صادرات نیازمند توجه به صنعت بسته بندی است

تعداد بازدید :1797

فرم ارسال نظر

  • * نام و نام خانوادگی :
  • * آدرس پست الکترونیک :
  • نظرات

  • fasdf 4 اردیبهشت 1396

    fasdfsd

#

اطلاعات تماس

  • فکس : 76317055 9821+
  • تلفن :76317022 9821+ / 76312374 9821+

تهران ، دماوند ، گیلاوند ، بلوار اصلی، نرسیده به پل شلمبه ، پلاک 110 شرکت دماگستر سازان نوین

  • عضویت در خبر نامه

  • برای عضویت در خبر نامه گروه تولیدی صنعتی دماگسترسازان نوین ایمیل خود را وارد نمایید